به نام خدا

راهکارهای ارتقا علمی دانش آموزان آموزشگاه و موفقیت در آزمون سنجش تحصیلی مرحله دوم   و آزمون  شاهد و راهیابی دانش اموزان به مرحله دوم المپیاد علمی ریاضی ,علوم و ادبیات فارسی به عوامل زیر بستگی دارد :

1-گذاشتن کلاسهای تقویتی بالاتر از سطح کتاب درسی از اول سال تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی  می باشند .

2-معرفی کتابهای کمک درسی توسط دبیران و مطالعه توسط  دانش آموزان

3-انتخاب دبیران برتر ناحیه ویا نواحی دیگر

4-برگزاری  آزمونهای  تستی توسط دبیران بصورت برنامه مدون و  نصب روز شمار امتحانات خرداد از آلان

5-برگزاری امتحانات برای اخذ نمرات مستمر مخصوصا بعد از تعطیلات نوروز طبق نظر سنجی با دانش آموزان

6-بازدید معاونین آموزشی از مدارس برتر علمی و آشنایی با راهکارهای آن مدارس

7- برنامه ریزی به منظور تبیین وضع موجود از طریق تجزیه و تحلیل آماری از وضعیت آموزشی دانش آموزان و آموزشگاه در طول سال تحصیلی

8- از آنجا که نماز مهمترین برنامه تربیتی در مدارس است لذا در برپایی آن اهتمام جدی صورت گرفته که تمامی مسؤلین و دبیران مدارس به اتفاق دانش آموزان در نماز جماعت شرکت می نمایند.

9- اجرای طرح استفاده از دانش آموزانی که از بنیه علمی قوی تری برخوردارند و برنامه ریزی برای آنان جهت کمک به دانش آموزان ضعیف درسی

10- توجه جدی به ارزشیابی مستمر

11- استفاده همکاران و دبیران از روش های فعال تدریس و شیوه های ارزشیابی جدید برای تعمیق یادگیری و مشارکت دانش آموزان فرآیند یاد دهی و یاد گیری

12- برنامه ریزی به منظور استفاده از آزمایشگاه و وسایل کمک آموزشی توسط دبیران

13-بهره گیری از دستاورد های اخلاقی ، علمی و فنی و اتخاذ تدابیر و شیوه های لازم در فراهم آوردن زمینه مناسب برای تجلی بروز استعدادها و تبدیل مدارس به فضایی بالنده و خلاق

14- شناسایی ناهنجاریهای رفتاری دانش آموزان و عوامل محیطی مرتبط و کوشش برای رفع این عوامل و اصلاح رفتار دانش آموزان با همکاری اولیاء و مربیان و مشاورین آموزشگاه ها

15- تلاش در جهت تغییر نگرش و بهبود روحیه کارکنان و معلمان نسبت به مدارس و افزایش مشارکت آنها در جهت ارتقاء کیفیت تحصیلی

16- ایجاد تحول در محیط فیزیکی آموزشگاه ها و وضعیت روانی و عاطفی دانش آموزان با استفاده از شورای دانش آموزی ، معلمان ، انجمن اولیاء و مربیان

17- برنامه ریزی جهت اجرای آزمون های چند مرحله ای و مسابقات علمی ، فرهنگی ، ورزشی ، تربیتی و . به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان

18- برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از کارگاه کامپیوتر  توسط دانش آموزان و دبیران

19- برنامه ریزی در جهت بسط و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تعیین رابط پژوهشی در هر آموزشگاه به منظور ایجاد ارتباط فعال با پژوهشسرا دانش آموزی رازی

20- آسیب شناسی علل افت تحصیلی در دروس مختلف و اعمال تدابیر لازم و کاربردی جهت رفع مشکلات با همکاری گروه های آموزشی مدارس  

21- شناسایی دانش آموزانی که در پایه هفتم ،  هشتم  و نهم  که سال گذشته نمره زیر نرم داشته  و اتخاذ تدابیر لازم در جهت تشکیل کلاس های تقویتی و فوق برنامه برای آنان

22- تحلیل کمی و کیفی نتایج امتحانات در نوبت های اول به تفکیک پایه و رشته تحصیلی ، شناسایی آسیب های موجود و ارائه راه کارهای اجرایی

23- برنامه ریزی در جهت تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس

24- برنامه ریزی در جهت تشکیل مستمر شورای دبیران به منظور بحث و تبادل نظر و هماهنگی در امور آموزشی ، پرورشی و اداری مدارس و تأمین مشارکت معلمان در حسن جریان آموزشی و پرورشی و اداری مدارس

25- برنامه ریزی در جهت ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دو سویه بین دانش آموزان و اولیای مدارس از طریق تقویت شورای  دانش آموزی

26- اتخاذ تدابیر لازم جهت بهره گیری مناسب از کتابخانه مدرسه  و زمینه سازی توسعه و تجهیز آن

27- اجرای فعالیت های فوق برنامه طبق دستور العمل های مربوطه و جذب دبیران توانمند ، فعال و علاقه مند

28- برگزاری کلاس های تقویتی جهت بهبود وضع درسی دانش آموزان

29- اعطاء جوایز به نفرات اول تا دهم  درسی هر کلاس و نصب اسامی پشت درب هر کلاس

30- شرکت  کلیه دانش آموزان در مسابقه علمی پایا ، المپیاد های علمی ، آزمون های سنجش تلاش تحصیلی ، شاهد  و تشویق دانش آموزان به شرکت در آزمون های قلم چی و گاج و غیره  

  


تدریس خصوصی عربی(متوسطه اول و دوم) دانش ,آموزان ,برنامه ,مدارس ,ریزی ,علمی ,دانش آموزان ,برنامه ریزی ,اتخاذ تدابیر ,تدابیر لازم ,توسط دبیران ,دانش آموزان آموزشگاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پروژه های دینامیکی با آدامز araxchemi ارزان کده فضای کار اشتراکی ریسون|سالن کنفرانس ریسون معرفی کالا فروشگاهی دانستنی های ایران و جهان خانه قرآن و عترت ممقان دانلود بازی و برنامه چــرا بــغـضم و نــدیدی /؟